Sie
25
2011

Patchwork- dla każdego

~~ Sierpień Miesiącem Małej Formy Na Strychu! ~~

Kiedy pierwszy raz spróbowałam tej techniki od razu wiedziałam, że to coś dla mnie. Uwielbiam takie drobne manualne wyzwania, ale od początku. Tytułem wstępu – trochę teorii.

Patchwork – metoda szycia, w której zszywa się małe kawałki materiału (o podobnych geometrycznie kształtach, np. patchwork z kawałków trójkątnych) w większą całość, tworząc nowy wzór. Słowem tym określa się także pracę wykonaną tą techniką.

To właśnie dzięki tej metodzie nauczyłam się szyć na maszynie bo nie ma nic prostszego niż szew zygzak. Jest to idealny sposób na wykorzystanie resztek papierów, które każda z nas tak skrzętnie przechowuje.W moich dzisiejszych pracach wykorzystałam jeden kształt-kwadrat. Można również w ten sam sposób zszywać trójkąty czy np. pięciokąty.

Pierwsza patchworkowa praca to przysłowiowa „głęboka woda”, ale efekt wart był wysiłku. Kwadraty o wymiarze 1,5x 1,5 cm powycinane z przepięknych papierów z kolekcji „Jasna Strona Życia” i „Lato nad Morzem” naklejone na papier i przeszyte. Same litery są drewniane więc posłużyły za szablon.


 

Kolejna praca to expoding box; zgodnie z hasłem miesiąca tzn. „mała forma”. Sam pomysł zrodził się z potrzeby. Moje dziecko kończy za kilka dni swoją przygodę ze żłobkiem i w związku z tym taka mała forma podziękowania dla Pań. Niezwykłe efektownie prezentują się papiery Karoli i przepiękne różyczki, które namiętnie wycinam 🙂


 

 

Nie mogło zabraknąć kartki w takim wydaniu. Stworzona z wyjątkowej okazji.

W imieniu całego „Stryszkowego” zespołu najserdeczniejsze życzenia urodzinowe dla Immacoli.

Rośnij duża 🙂

Do stworzenia patchworkowych prac wykorzystałam;




 

Powiązane posty

O Autorze: Kasia

Zakręcona miłośniczka kawy z mlekiem i czekoladek.

komentarzy 7 + Dodaj komentarz

  • przepiękne prace z wykorzystaniem tej techniki:) rewelacja!:)

  • bardzo fajnie wysmażony post 🙂

  • Wycinanie tyyylu kwadracików – podziwiam ;).
    Śliczne prace Kasiu!

  • ojej 😀 dziękuję za życzenia 🙂

  • Bardzo pracochłonne, ale efekt rewelacyjny =]

  • […] czegoś nie pokręcę jak to zwykłe ja.  Z nieocenioną pomocą Tores artykuł pojawił się na stryszkowym blogu. Serdecznie zapraszam do lektury. A dla bardziej leniwych same zdjęcia […]

  • Świętna praca! Precyzja i estetyka- pięknie 🙂

Napisz komentarz

Menu

Design Team

Zapraszamy!

Banner – Kupuję Na-Strychu

Facebook

Sorry! No Instagram Shortcode Found.

Archiwum

Pomagamy Albertowi

Twój 1% ma znaczenie